დამტკიცებულია
სპს ხონის ტექნიკური შემოქმედების
გიმნაზიის დირექტორის
ბრძანება N 2-75 30/12/2022
სპს ხონის ტექნიკური შემოქმედების გიმნაზიის
კათედრის დებულება
საგნობრივი კათედრის მუშაობის ზოგადი
დ ე ბ უ ლ ე ბ ა
კათედრა თავის საქმიანობას წარმართავს ზოგადი განათლების შესახებ კანონის, ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების, ეროვნული სასწავლო გეგმის, სკოლის დებულების, წესდების, შინაგანაწესისა და ამ დებულების შესაბამისად.
მოქმედების არეალი ხონის ტექნიკური შემოქმედების გიმნაზია
კათედრის დებულებას შეიმუშავებენ კათედრის წევრები თავმჯდომარესთან ერთად, ათანხმებენ დირექციასთან და ამტკიცებს პედაგოგიური საბჭო სხდომაზე.
აღნიშნული დებულება ძალაშია პედაგოგიური საბჭოს სხდომაზე დამტკიცებისთანავე.
კათედრის მისიაა კათედრა ზრუნავს მასწავლებელთა სულიერი, ფიზიკური და გონებრივი შესაძლებლობების განვითარებაზე ინოვაციური პედაგოგიური მიდგომების დანერგვის გზით.
1. ზოგადი ნაწილი:
1.1. კათედრა წარმოადგენს საგნის მასწავლებელთა გაერთიანებას;
1.2. კათედრა ახორციელებს ეროვნულ ისასწავლოგეგმითსწავლებას, კლასგარეშედასკოლისგარეშესაქმიანობას;
2. კათედრის მუშაობის ორგანიზება:
2.1. კათედრის მუშაობას ხელმძღვანელობს თავმჯდომარე , რომელსაც კათედრის წევრები ირჩევენ ერთი სასწავლო წლის ვადით ხმათა უმრავლესობით, ერთი და იმავე პირის არჩევა კათედრის თავმჯდომარედ შესაძლებელია ზედიზედ სამჯერ.
2.2. კათედრისმუშაობისაღრიცხვასდაინფორმაციულუზრუნველყოფასახორციელებსკათედრისთავმჯდომარე, რომელსაცკათედრისწევრებიირჩევენერთისასწავლოწლისვადით.
2.3. კათედრისთავმჯდომარესევალება :
• კათედრის მუშაობის ორგანიზება და მართვა;
• სხვა კათედრებთან კოორდინებული მუშაობის უზრუნველყოფა;
• კათედრის სხდომების ჩატარება;
• კათედრის სამუშო გეგმით გათვალისწინებული საკითხების შესრულების კონტროლი,
შედეგებისანალიზი;
• მუშაობის წლიური ანგარიშის წარდგენა დირექტორისა და პედაგოგიური საბჭოსათვის;
• კათედრის მუშოაბის საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება;
სხდომებისსაოქმოჩანაწერებისუზრუნველყოფა;
3.კათედრის საქმიანობის მიმართულებებია:
• საგნის/საგნების სწავლების კოორდინაცია
• სახელმძღვანელოების ეფექტურად შერჩევა;
• პედაგოგთა შორის ურთიერთთანამშრომლობის განვითარება.
• დამხმარე სასწავლო მასალებთან და ბიბლიოთეკისათვის საჭირო წიგნებთანდაკავშირებით სათანადო რეკომენდაციების შემუშავება
• რეკომენდაციების შემუშავება ახალ მეთოდოლოგიებსა და მიდგომებთან დაკავშირებით
• მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება
4. გამოცდილების გაზიარება
• პედაგოგები გამოცდილების ურთიერთგაზიარების მიზნით უკავშირდებიან სხვადასხვა სკოლის პედაგოგებს.
• პედაგოგები ერთმანეთს უზიარებენ საკუთარ გამოცდილებას;
4.1 სახელმძღვანელოებისშერჩევა :
• კათედრის წევრი ყველა მასწავლებელი აქტიურ მონაწილეობას იღებს განათლებისსამინისტროს მიერ გრიფირებული სახელმძღვანელოების შერჩევაში;
• სახელმძღვანელოების შერჩევა მოხდება ეროვნულ სასწავლო გეგმაში არსებულიწესების სრული დაცვით, სწავლების დონეების გათვალისწინებით;
4.2 პროფესიულიგანვითარებადავალდებულებები:
• კათედრაზეგაერთიანებულიპედაგოგებიიცნობენმასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტს და იზიარებენ მას
• პედაგოგები საგანმანათლებლო სივრცეში მიმდინარე ცვლილებებს დროულადეხმიანებიან;
• იციან რეფორმის მიზნები და ამოცანები, სასწავლოგეგმებისმიზნებიდაამოცანები,სწავლებისძირითადითეორები, ახალიმეთოდებიდაშეუძლიათამ ცოდნისსაფუძველზე სწავლების დაგეგმვა;
• პატივს სცემენ მოსწავლის პიროვნებას დამისღირსებას, იცავს ბავშვთა უფლებებს დათანამშრომლობენ მათთან;
• მასწავლებელს აქვს უნარი მიზანმიმართულად შეარჩიოსდაგამოიყენოს
საგანმანათლებლორესურსებიდათანამედროვეტექნოლოგიები;
უზრუნველყოსრესურსებისშენახვადამისაწვდომობა;
• აქტიურად გამოიყენოს ინტერნეტ სივრცეში არსებული სასაწვლო რესურსები (აუდიო,ვიდეო ჩანაწერები). იზრუნოს რესურსების მუდმივ განახლებაზე.
• სამოდელო გაკვეთილების დაგეგმვა ჩატარება და ანალიზი
4.3 შეფასებისღონისძიებებისდაგეგმვა:
• პედაგოგები შეიმუშავებენ მოსწავლეთა შეფასების კრიტერიუმებსეროვნულსასწავლოგეგმაში არსებული მოთხოვნების გათვალისწინებით;
• სასაწვლო პროცესის მონიტორინგისათვის გეგმავს შეფასების ფორმებს,
• ატარებენ შემაჯამებელ სამუშაოებს და შეიმუშავებენ ანალიზის ფორმებს
4.4 ახალი მიდგომები:
• გაკვეთილები დაგეგმონ ეროვნულ სასაწვლო გეგმაში არსებული მოთხოვნებისმიხედვით;მოსწავლეების მოტივაციისათვის გამოიყენონ სწავლების მრავალფეოროვანიმეთოდები და რესურსები, მიაღწიონ მოსწავლეთა მაქსიმალურ ჩართულობასსაგაკვეთილო პროცესში;
4.5 საერთო ღონისძიებები:
• პედაგოგები განსაზღვრავენ თითოეული მოსწავლის შესაძლებლობებსდადაუსახავენრეალურმიზნებს, შექმნანსასწავლოშემოქმედებითიპროექტები;
• მოსწავლეს აქტიურად ჩართავენ სასკოლო დასკოლისგარეთგამართულსასწავლოშემოქმედებით კონკურსებში;
• ხელს უწყობენ მოსწავლეთა ინიციატივებს, წაახალისებენ დამოუკიდებელ სწავლას,რისთვისაც შეიმუშავებენ წახალისების მექანიზმებს;
5. კათედრის დებულების მიღება, ცვლილებების შეტანა:
5.1 კათედრების დებულების პროექტს შეიმუშავებს პედაგოგიური საბჭო დირექტორის მონაწილებით
5.2 კათედრის დებულებაში ცვლილების შეტანის ინიციატივის უფლება აქვს კათედრას,ადმინისტრაციას;
5.3 კათედრის დებულებაში ცვლილების შეტანის აუცილებელობის შემთხვევაში ცვლილებების პროექტი განიხილება პედაგოგიური საბჭოს სხდომაზე;
5.4 შემუშავებულია პედაგოგიური საბჭოს სხდომაზე დირექტორის ონაწილეობით.
6.კათედრაზეგასათვალისწინებელისაკითხები
• საგნის სწავლების კოორდინაცია;
• სახელმძღვანელოების შერჩევა;
• შეფასების სისტემის განხილვა;
• საგნის სწავლების მინიმალური ბარიერის დაგენა და რა მოთხოვნებს უნდა აკმაყოფილებდესმოსწავლე (კლასების მიხედვით);
• რეკომენდაციების შემუშავება , დამხმარე სასაწავლო მასალებსა და საჭირო რესურსებისშესახებ;
• რეკომენდაციების შემუშავება ახალი მეთოდოლოგიებისა და მიდგომების შესახებ;
• ერთმანეთის გამოცდიელბის გაზიარება, წარმატებების წინაპირობების განსაზღვრა დაპრობლემების გადაჭრის გზების ძიება;
• სხვა საგნობრივი ჯგუფების მასწავლებლებთან კოორდინირებული მუშაობის წარმოება.
• სამოდელო გაკვეთილების დაგეგმვა ჩატარება და ანალიზი.
7.თავმჯდომარის არჩევა, მისი ფუნქციები:
• კათედრის წლიური სამუშაო გეგმის შემუშავება;
• სემესტრული და წლიური კათედრის ანგარიშები;
• რეგულარული შეხვედრების ორგანიზება (დღის წესრიგის მომზადება, ოქმებისა და საბუთების წარმოება);
• საგნობრივი ჯგუფის გადაწყვეტილების მიწოდება სკოლის მართვის ორგანოებისათვის;
• პროფესიული განვითარებისათვის სასარგებლო ღონისძიების ორგანიზება, (ტრენინგები, კონფერენციები);
• წლის დასაწყისში - პროგრამებისა და არჩეული სახელმძღვანელოების განხილვა, რა ესაჭიროებათ მასწავლებლებს წლის განმავლობაში, რა პრობლემების გადაჭრაა აუცილებელი, რა რესურსების გამოყენება იქნება საჭირო ეფექტური სწავლებისათვის;
• შემაჯამებლების აუცილებელი რაოდენობის დადგენა –დამტკიცება; სასწავლო წლის ბოლოს შემაჯამებელი სამუშაოების ანალიზი
• სემესტრის ბოლოს სტანდარტის შესრულების მიმდინარეობის განსაზღვრა- ანალიზი.
სკოლაში ფუნქციონირებს ექვსი საგნობრივი კათედრა:
დაწყებითი საფეხურის კათედრა, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან I-IV კლასის ქართული ენისა და ლიტერატურის, მათემატიკისა და ბუნებისმეტყველების მასწავლებლები.
ქართული ენის კათედრა, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებლები;
ზუსტი და საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების კათედრა, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან ბუნებისმეტყველების, მეწარმეობის საფუძვლები, მათემატიკის, ბიოლოგიის, ქიმიისა და ფიზიკის, ისტ-ის, ჭადრაკის, გარემო და მდგრადი განვითარების, ქიმიური ტექნოლოგიების მასწავლებლები;
საზოგადოებრივი მეცნიერებების კათედრა, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან: მე და საზოგადოების, ჩვენი საქართველოს, ისტორიის, საქართველოს ისტორიის, გეოგრაფიის, სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოების, მოქალაქეობის და სამოქალაქო განათლების მასწავლებლები.
უცხოური ენების კათედრა, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან ინგლისური ენისა და რუსული ენის მასწავლებლები;
ესთეტიკური აღზრდისა და სპორტის კათედრა, რომლის შემადგენლობაშიც შედიან სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნებისა და მუსიკის, სპორტისა და ფიზიკური აღზრდის მასწავლებლები;